bismillah Pictures, Images and Photos

Saturday 14 May 2011

Tutorial: Cara Guna Photoscape :)

Assalammualaikum w.b.t ..anda nak tahu tak cara2  menggunakan photoscape neh ?
meh  saya ajarkan ..susah sangat :p
Siapa xda Photoscape xreti nk download...
Klik SINI >> Photoscape
Kita mulakan dari 3..
3..










2...







1....






0....



                  1) Pertama sekali  bukak Photoscape dulu..lepas klik "Anigif" yg saya bulat tu

2) Lepas klik Anigif.. akan keluar terpancar benda di atas ini..carilah gmbr yg anda inginkan di komputer kesayangan anda ..dan tarik gambar yg anda ingin itu pergi ke yg saya bulat warna biru tuh...


3) ini gmbr yg telah saya siapkan dan dikotakkan itu...
selepas itu ......


4) tukarkan kelajuan gmbr itu bergerak dr 1.00 second ke ______ second ..berada yg anda mahu..


5) Ctrl + A utk klik semua gmbr ataupon anda leh klik satu persatu pon leh gak..
dan anda mesti klik utk tukar masa gmbr itu bergerak.. ikot step ke 4 ...

6) Selepas anda mengikut step 5..anda akan nmpk benda ini & tukar la masanya...
"Display Time"






                7) Chaa !!  Inilah Hasilnya...saya membuat masa 50 sec
                    GOOD LUCK !!
            Simple, mudah & senang... Selamat mencuba :)

1 comment:

  1. kalau nak hilangkan background dalam gambar bole jugak tak gune photoscape nie ?

    ReplyDelete